20090107

kenapa suka?

benda yang paling dibenci atau tidak disukai adalah pandangan atau persepsi negatif segelintir masyarakat terhadap apa yang kita buat,pakai,dengar dan sebagainya.Sebagai contoh,Kenapa kau pakai macam tu? Kenapa kau minum arak? Kenapa kau dengar lagu macam tu?..selalunya persoalan2 ini hanya menggunakan ayat tanya "kenapa" daripada "bagaimana","macamana" ataupun "dimana"..sebagai salah seorang yang digolong atau termasuk dalam pihak yang agak kurang senang dengan pandangan serong masyarakat ni,aku akan menyenaraikan beberapa situasi yang apernah aku hadapi..

-case A

bila saja aku keluar dengan kawan2 yang agak liar(rokok+tonic+ubat+sex+pierce(lelaki)), seseorang atau ramai yang akan bertanya..

"Awat(kenapa) hang( kau) berkawan dengan depa(mereka) tu?"

salah ke aku nak kawan dengan orang macam ni?
bagi aku, bila aku kawan dengan orang macam ni,aku happy,fun,a bit crazy..lagipon since aku kawan dengan kawan2 camni sejak form 1 lagi aku stil not a smoker+drunker+addicter ... aku juz kawan dengan member camni sebab aku puas dan suka..banyak gak benda baru yang aku dapat..lagipon member macam ni mostly educated.

-case B

bila saja kau beli pakaian baru yang pelik(bagi spesis penyibok ni la)..
seseorang atau ramai yang akan bertanya..

"kenapa ko beli baju/seluar/kasut camni? xrasa pelik ke? xmahal ke? xsayang duit ker?"

isk..salah ke aku nak pakai barang pelik @ mahal @ branded ni..da aku mampu..aku belajar tinggi2 pastu keja penat2.. mampos pi kat aku la nak beli/pakai apa pon..lagipon aku puas..dan aku suka pakai dan bukan menunjuk2..(salah seorang dari penanya diatas sekarang sudah mula berjinak2 dengan benda camni..sebab nak tackle aweks..see!)

-case C

bila saja aku dengar lagu dari band pelik(bagi spesis penyibok ni la)..contoh : depeche mode|collective soul|bob dylan|alanis
seseorang atau ramai yang akan bertanya..

"kenapa dengar lagu camni? xganas la..xrock la.."

isk..suka hati aku la nak dengar band ape ke..lagu ape ke.. aku suka..janji gegendang telinga aku xpecah..musik itu universal..sampai bila nak rock jer..aduyai!

-case D

bila saja aku dilihat(time lepak) tidak merokok+drunk..seseorang atau ramai yang akan bertanya..

"betoi ka ang xhisap rokok?"

kenapa? nak jadi lelaki sejati kena isap rokok ker?bila dress-up sket kena isap rokok baru lengkap ker?(aku meluat tengok girl KL isap rokok+yang muka buruk+perangai pon buruk)..


moral : mind your own business..


No comments: